sábado, 24 de mayo de 2014

Punt i seguit...



Estem a punt d'acabar les classes de l'assignatura, i una vegada passat quasi el curs, és hora de fer un poc de balanç.

La veritat és que les emocions sempre ens acompanyen al llarg de la vida, però, de vegades sembla que se'ns oblida que no basta amb expressar-les així com així i ja està, sinó que hem d'aprendre a regular-les, a posar-lis nom, a reconèixer-les, a acceptar-les (les nostres i les dels altres), etc. Des de l'escola, és molt important ajudar a que els nens puguin començar a aprendre a fer-ho i a treballar entorn d'aquest tema.

Al llarg de les classes, hem parlat força del tema de les emocions i ho he intentat anar reflectint amb les diverses entrades que he anat fent al bloc, però, també hem fet algunes sessions més pràctiques que ens han ajudat a unir més la teoria amb la pràctica. Per exemple, un dia férem un joc de rols, en el qual unes companyes representaren una primera entrevista entre mestra i pares i la resta de la classe férem d'observadores. En una altra ocasió, en petits grups de 2 o de 3, crearem activitats pròpies per a treballar les emocions i les posarem en pràctica a l'aula. La veritat és que va estar molt bé, ja que al final, a l'aula d'infantil, el que haurem de fer és transformar tota la teoria en pràctica i, normalment, treballar les emocions d'aquesta manera; de forma lúdica. Mitjançant els exemples de les companyes vérem diferents formes de treballar les emocions i quasi segur que en un futur, en farem servir alguna amb els nostres alumnes.


No trobo que el tema de treballar les emocions sigui gens fàcil, al contrari, ho veig força complicat, ja que a la vida real es poden donar situacions molt dures que cal saber manejar amb tacte. Suposo que també es tractarà d'anar agafant experiència al llarg del temps. D'igual forma, aquesta assignatura ens ha ensenyat a tenir en compte la importància de treballar les emocions i no deixar-les de banda, de la importància de crear un vincle, ja que sense ell és impossible educar, d'empatitzar i col·laborar amb les famílies, i moltes coses més que haurem de tenir en compte en la nostra futura pràctica docent i que esper saber fer de la millor forma possible.


Per finalitzar, cal dir que crec que les meves expectatives inicials han quedat ben cobertes, i fins i tot, que l'assignatura les ha superat, ja que hem fet més coses de les que esperava com per exemple el que he apuntat anteriorment de posar en pràctica com treballar les emocions a classe o veure documentals o pel·lícules relacionades amb els temes d'interès de les classes i relacionar els continguts. Si al principi vaig comentar que començava amb expectància, ara puc dir que és més de satisfacció.

Ara bé, no crec que això hagi d'acabar aquí, és cert que les classes estan a punt de finalitzar però penso que hi ha d'haver una continuïtat per a poder saber com treballar les emocions a l'aula de forma positiva i per a això haurem d'investigar, provar, anar agafant experiència, etc.

No hay comentarios:

Publicar un comentario